maandag 18 juni 2012

Brownies met stevia

Afgelopen vrijdag heb ik geprobeerd brownies te maken met steviapoeder in plaats van suiker.
Ik heb een recept van sugarfreestevia.net gehaald en ben aan de slag gegaan.


Dit is het eindresultaat, best goed gelukt toch?
Tja, het ziet er goed uit en het rook ook erg lekker moet ik zeggen, maar het was wel erg droog. 
Waarschijnlijk had het wat minder lang in de oven gemoeten, maar ik heb precies gedaan wat in het recept staat. Weer een goede leer voor de volgende keer denk ik maar. 
De brownies heb ik trouwens weg gedaan omdat het echt veel te droog was, super jammer van de chocolade die er in zit! 

Een poosje geleden schreef ik een artikel over stevia. Nu had ik zelf al stevia gekocht voordat ik dit artikel gelezen had. Beetje dom want ik heb nu dus een soort stevia waar meer andere 'troep' in zit dan echte stevia.



Hierdoor moest ik er dus veel meer 'stevia' in doen dan op het recept stond. Persoonlijk ga ik deze stevia niet meer kopen, ik ga op zoek naar een pure stevia waar dus geen vulmiddelen in zitten. Daar hoef ik veel minder van te gebruiken en pure stevia is veel beter voor je. 
Deze stevia die op de foto staat heb ik trouwens gewoon in de supermarkt gekocht. Ze hebben in mijn supermarkt alleen maar deze soort, dus ik moet echt op zoek naar een goed alternatief. 

Op de site sugarfreestevia.net staan trouwens heel veel recepten die ik zeker nog een keer ga uitproberen. Dan hopelijk wel met een beter resultaat. 

Heb jij al eens een recept gemaakt wat ook niet helemaal gelukt was?

Liefs Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten