dinsdag 12 juni 2012

Update verzorgingsproducten

Een poosje geleden schreef ik over verzorgingsproducten en dat ik op zoek ging naar natuurlijke verzorgingsproducten. Ik heb een website gevonden die volgens mij hele goede producten hebben, maar helaas kan ik daar niet bestellen omdat je alleen met credit card kan betalen en die heb ik dus niet.
Het gaat om de site www.etatpur.nl. Je kunt daar precies aangeven wat voor soort huid je hebt en welke 'problemen'. Bijvoorbeeld rimpels, rode vlekjes, eczeem e.d. Je krijgt dan een aantal producten te zien die zij aanraden. Als iemand daar producten gaat bestellen hoor ik heel graag of het goede producten zijn.

Nu ben ik naar de biowinkel bij ons hier in Harderwijk gegaan. Hier was ik nog niet eerder geweest en ze hebben hier allerlei dingen. Heel veel kruiden en zelfs wat engelse producten, normaal gesproken kom je die nergens anders tegen. Hier heb ik een reinigingsmelk en lotion gekocht en kokosnootcreme. De reinigingsmelk en lotion zijn van het merk Harmonie en de kokosnootcreme is van Royal Green.



De reinigingsmelk heb ik al gebruikt en ik moet zeggen dat het best goed werkt, ik merk dat er meer vuil van mijn gezicht gehaald wordt. Ik moet wel zeggen dat de geur van de reinigingsmelk niet echt lekker is, ik probeer zo veel mogelijk door mijn mond te ademen als ik het gebruik maar dan nog ruik je het heel goed. Ik kan de geur niet zo goed om schrijven maar het is veel te heftig. Als deze reinigingsmelk op is ga ik die van het merk Weleda proberen, maar dat zal nog wel een tijdje duren denk ik. De reinigingslotion heb ik nog niet gebruikt, dus daar kan ik nog niet zo veel over zeggen. De geur is wel een stuk beter dan van de reinigingsmelk dus dat is redelijk goed. De reinigingsmelk en lotion zijn allebei 150ml en kosten € 7,95 per stuk.



De kokosnootcreme heb ik gekocht omdat ik heel goed voor je huid en haar schijnt te zijn. Ik gebruik het op mijn gezicht als ik ruwe plekjes heb, en daar heb ik nogal eens last van. Het is behoorlijk vet dus je moet er niet te veel van gebruiken. Het werkt ook heel goed als haar masker en je haar schijnt er beter van te gaan groeien en wat voller te worden. Er zitten eiwitten in de creme en deze zorgen daarvoor. Zelf heb ik het nog niet als haarmasker gebruikt, maar dat ga ik binnenkort wel doen.
Nadat je je haar gewassen hebt smeer je wat van de creme in je haar en verdeelt het goed. Je laat dit ongeveer 5-10 minuten intrekken en dan spoel je het weer uit. Je haar is dan heerlijk zacht. Ik raad aan om het één keer per week te gebruiken of wat minder vaak.
Zoals je kunt zien op de foto kan de kokosnootcreme ook als gewone boter gebruikt worden voor op brood of om mee te bakken. Je moet hier wel van houden want je krijgt overal een kokossmaak aan.
De kokosnootcreme is 325ml en koste ongeveer € 11,-, maar ik denk dat ik super lang met deze pot vooruit kan.

Ik ben heel benieuwd welke verzorgingsproducten jullie gebruiken.
Gebruikt iemand al natuurlijke producten?

Liefs Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten