vrijdag 18 mei 2012

Nieuwe planten





Wij zijn gisteren bij Intratuin geweest in Nijkerk en hebben daar 2 mooie planten voor bij de voordeur gekocht en een goede mat voor buiten. 
Dit was echt hard nodig, want in de ene pot zat een dode buksus en in de rieten mand zat een dode lavendel. Zoals je misschien al denkt, ik ben niet zo goed met planten. Meestal geef ik ze te veel water en soms te weinig. Dat gebeurde ook bij mijn mooie olijfboompje voor binnen. Ik dacht deze bomen groeien in droge gebieden dus ze hoeven niet zo veel water. Dat is dus mooi niet waar, mijn olijfboompje is helemaal verdroogd jammer genoeg. 
Maar door oefenen moet ik het toch een keer onder de knie krijgen om planten goed te houden. Mijn schoonmoeder is juist heel handig met planten dus van haar krijg ik geregeld tips wat ik het beste kan doen. Ik heb zelfs een snoeiboek van haar gekregen voor alle planten in de tuin. Ik heb echt geen idee wat ik wel en niet en wanneer ik iets moet snoeien. Maar met dit boek in de aanslag kom ik een heel eind moet ik zeggen. 
Ook hebben we een mooie mat gekocht voor bij de voordeur. Hier hadden we nog steeds de oude mat liggen va toen we dit huis kochten 3 jaar geleden. Dit was dus ook wel hard nodig. Deze mat vind ik erg handig want door het rubber aan de buitenkanten blijft het goed liggen. Oude oude mat verschoof steeds en je moest steeds uitkijken of je niet half op de mat ging staan. Maar dit is nu ook verholpen.

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar als ik daar loop in de Intratuin (of in een andere winkel) dan wordt ik echt hebberig. Vooral als ik bij de (woon)accessoires ben. Er ligt zo veel moois dat ik van alles in zou willen slaan. Dan denk ik: oh dat zou mooi bij dit staan en dat kan daar mooi, maar het zou een vermogen kosten als ik dit ook allemaal mee zou gaan nemen. Ik heb deze keer de verleiding kunnen weerstaan en alleen de dingen gekocht waarvoor we gegaan waren, maar wie weet de volgende keer.....

Maar nu kan ik in ieder geval lekker genieten van de mooie planten dat is ook al heel veel waard.

Liefs Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten