woensdag 16 mei 2012

Huidverzorgingsproducten

In dit artikel wil ik het graag hebben over een onderwerp waar ik op dit moment veel mee bezig ben.
Het gaat om huidverzorgingsproducten waar parabenen in verwerkt zijn. Kort geleden heb ik over parabenen gehoord, daarvoor was het gewoon één van de moeilijke namen op de verpakking.
De meningen zijn wel sterk verdeeld over parabenen. Wat ik heb gehoord en gelezen is dat parabenen in je bloedbaan gaan en zo overal in je lichaam terecht komen. Ze gaan aan het rommelen met je hormonen waardoor die zich gaan vermenigvuldigen en zo zou er dus kanker kunnen ontstaan. Dit is dus nog niet met harde feiten bewezen, maar het lijkt mij heel aannemelijk.
Toen ik dit hoorde ben ik eens in mijn kast gaan rond kijken wat ik eigenlijk allemaal in huis heb. Eerlijk gezegd ben ik best wel geschrokken, het zit bijna in elk verzorgingsproduct. Er zijn 5 verschillende soorten parabenen ik zal ze even vermelden: methylparaben, ethylparaben, propylparaben, butylparaben en isobutylparaben.
Het zijn allemaal van die termen dat je denkt: tja het zal wel.
Toen ik door mijn kast ging bleek het in mijn dagcreme, nachtcreme, oogcreme, shampoo, gezichtsscrub, mouse voor je haar, bodylotion, zeep om je mee te wassen en scheerschuim te zitten.
Ze zeggen dat het niet zo erg is om er een beetje van binnen te krijgen, maar als ik dit elke dag allemaal gebruik dan krijg ik wel meer als een klein beetje binnen ben ik bang.
Je moet trouwens ook op je deo letten, want daar schijnt het ook vaak in te zitten. Ik gebruik zelf Rexona long lasting protection en hier zit het als het goed is niet in (of het moet onder een andere naam vermeld staan).
Nu heb ik besloten om de producten op te maken die ik nog heb en dan ga ik over op 100% natuurlijke producten. Ik ben het eerlijk gezegd zat om allemaal troep binnen te krijgen, is het niet via je eten dan wel via je huid blijkbaar. Ik ben nu op zoek naar goede 100% natuurlijke producten, want het moet natuurlijk wel werken anders heb ik er nog niets aan. Als ik wat gevonden heb zal ik dit laten weten en ook hoe de producten mij bevallen.
Ik hoop dat dit wat meer bewustwording gebracht heeft, want de meeste merken beloven van alles (er zit bijv. vitamine A en E in), maar ondertussen zit er zo veel andere troep bij in.
Ik ga verder met mijn zoektocht naar goede producten en ik hou jullie verder op de hoogte.

Liefs Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten