maandag 29 september 2014

Geur tegen muggen?

Een poosje terug las ik een handige tip die moet helpen tegen muggen.
Ik ben echt een muggenmagneet. Als er een mug is, wordt ik gestoken. Ik krijg ook niet van die bescheiden bultjes zoals sommigen, nee hoor, ik krijg joekels van rode jeukende bulten die daarna nog heel lang zichtbaar zijn als een roodachtige vlek. Je begrijpt dat ik er wel wat voor over heb om iets te proberen om die muggen weg te houden.
De tip dit ik tegen kwam geeft aan dat muggen door de geur van lavendel niet meer goed kunnen ruiken, waardoor ze de weg kwijt raken en je dus ook niet meer kunnen steken. Ik dacht gelijk, dat ga ik testen!
We hebben thuis al een soort brandertje waar je ook oliën op kunt branden.


Bij de Etos verkopen ze scentchips en ook in lavendelgeur. Die heb ik dus gelijk gekocht en 's avonds heb ik gelijk de eerste scentchip in de brander laten smelten.


Dit hebben we toen denk ik wel een uur laten branden, toen we naar boven gingen om naar bed te gaan kon je de lavendelgeur beneden in de gang al ruiken. Nou als dat de muggen niet weg jaagt :)
Die nacht heb ik geen mug gezien of gehoord, ook ben ik niet gestoken. We hebben het sindsdien elke avond even laten branden en af en toe zat er toch nog een mug op de kamer, die konden we makkelijk dood slaan, want hij bleef stil zitten. Ik ben ook echt niet meer gestoken 's nachts nu we de lavendel scentchips branden.
Mijn conclusie is dat dit voor ons goed werkt. Een voorwaarde is natuurlijk wel dat je van de geur lavendel moet houden anders wordt het voor jezelf ook niet zo'n prettige ervaring.
Zelfs toen we er een midweekje tussen uit waren heb ik de brander meegenomen en ook daar ben ik niet gestoken door een mug!
Ik ben er heel blij mee en ik hou ook van de geur die het geeft.

Zoals ik al zei kun je deze scentchips gewoon bij de Etos kopen. Ze hebben veel verschillende geuren. Ook verkopen ze daar branders voor als je er nog geen hebt, je kunt dus je hele 'uitrusting' gelijk kopen :) Er zitten 6 scentchips in één verpakking en zo'n zakje kost 3,49 euro. We hebben tot nu toe 2 scentchips gebruikt, en het is nog niet op. Je kunt er dus best wel lang mee doen.


Op de verpakking staat dat je minimaal 3 scentchips moet gebruiken en achterop de verpakking geven ze advies wat goed bij elkaar past. Ik wilde alleen lavendel en het werkt ook prima als je gewoon 1 scentchip brand. Ik heb er zelf 1 doormidden gesneden omdat onze branders niet zo groot zijn.
Je hoeft natuurlijk perse niet deze scentchips te kopen, etherische olie werkt ook prima.

Ik hoop dat je ook wat aan deze tip hebt en wie weet ben jij nu ook eindelijk van die vervelende muggen af.

Liefs Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten