dinsdag 7 oktober 2014

Gezonde truffels maken

Ik heb net een nieuw recept geprobeerd voor gezonde truffels. Het is een recept van VoedZo en het komt uit het bonbonboek. Via deze link: http://voedzo-shop.nl/product/het-bonbon-boek-e-book/ kom je bij het bonbonboek terecht en er zijn nog veel meer e-books die je daar kunt kopen. Zij maakt allemaal gezonde en verantwoorde en toch lekkere recepten. Het is wel allemaal zonder geraffineerde suiker dus als je iets voor het eerst proeft merk je echt dat het veel minder zoet is. Daar moet je eerst goed aan wennen, maar het is zo veel beter voor je gezondheid!


Nou goed en dan nu naar het recept. Wat je nodig hebt is het volgende:
- 120 gram amandelmeel (gemalen amandelen)
- 120 gram dadels (ontpit)
- 1 avocado
- 6 el. cacao
- wat extra cacao om de truffels doorheen te rollen

Ik heb 20 stuks kunnen maken met deze ingrediënten, maar misschien kunnen ze ook nog wel wat groter gemaakt worden de volgende keer zodat er je 12-15 hebt. Je kunt zelf bepalen hoe groot of klein je ze hebben wil natuurlijk.

Zet eerst een bord of een bakplaat met bakpapier klaar waar je een dun laagje cacao op strooit. Hier kun je aan het eind de truffels doorheen rollen zodat ze een mooi buitenkantje krijgen.
Daarna maal je de dadels fijn in een keukenmachine. Doe er daarna het amandelmeel, de avocado (in stukjes) en de cacao doorheen. Nog een keer goed mixen. Eerst ziet het er erg droog uit, maar heb nog even geduld als je nog even door mixed wordt het ineens veel smeuïger. Als het er goed uit ziet, rol het dan tot truffels en rol het daarna door de extra cacao. En zie, daar is je truffel!

Ik heb ze samen met Devi geproefd en hij vind ze heerlijk! Hij heeft er zo anderhalf opgegeten. Ze smaken prima, maar ja ik moet er toch echt aan wennen dat hier helemaal geen suiker in zit. Ze zijn in ieder geval wel gezond, dus Devi mag ze heerlijk opeten en ik snoep natuurlijk ook wel eens mee :)

Ik ben benieuwd of jullie dit ook eens gaan proberen? Laat me weten wat je ervan vond!
Heb jij misschien nog een recept dat ik echt eens moet proberen? Laat het me weten.

Liefs,

Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten