vrijdag 3 mei 2013

Up date: week 34

Deze week ben ik alweer 34 weken zwanger, het gaat echt hard!
Het gaat tot nu toe heel goed. De klachten van mijn rug en bekken zijn nog hetzelfde, maar daar moet je maar gewoon rekening mee houden dan.
De omtrek van mijn buik is nu 107 cm, langzaam wordt het nog iets groter.



Mijn gewicht is nog steeds niet veel veranderd. Ik zit nu net onder de 69 kilo en ik begon met 65 kilo. Ik ben blij dat ik niet zo veel aankom, want alles (en nog meer) moet er na de tijd ook weer af.

Er zijn al 2 dames van de zwangerschapsgym bevallen. De ene 10 dagen te vroeg, de ander 5 weken te vroeg én een stuitbevalling. Ze hebben allebei een gezonde zoon gekregen, dus dat zit helemaal goed. Maar ja, nu moet de rest nog, afwachten wie er eerst gaat.

We hebben nu ook de commode in de babykamer staan en alle kleertjes en spullen voor het wiegje e.d. zitten er in.



De commode hebben we van Lucas' broer overgenomen. Nu komt het echt steeds dichterbij.
Ik moet nu nog 1 weekje werken en dan ga ik lekker met verlof. Achteraf gezien was ik misschien wel liever nu al met verlof gegaan, maar ja. Het scheelt dat ik vanuit huis kan werken.

Deze week ben ik ook weer bij de verloskundige geweest en de baby is nu al behoorlijk ingedaald. Waarschijnlijk blijft het nu dus ook goed liggen, met het hoofdje naar beneden. Ik blij want een paar weken terug lag het nog in stuit, dus dit was super om te horen.
Over 1,5 week krijg ik nog een liggingsecho, dan kijken ze ook hoe groot het kindje ongeveer is. Ik ben benieuwd, de verloskundige dacht dat het niet heel groot is (geen 7 pond). We zullen het zien dan.

Tot nu toe gaat het dus helemaal prima. Ik hoop dat het nog mooi een paar weken blijft zitten. Ik vind het nog heerlijk om het te voelen, behalve dan als ik in eens een flinke trap krijg. En 's nachts de hik hebben, de baby dan, is ook minder want ik kan daar weer niet van slapen. Maar ondertussen geniet ik daar ook wel weer van  :-)

Liefs Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten