maandag 27 mei 2013

Gehaakt babydekentje

Je bent het niet gewend om zo snel alweer een blogpost van mij te zien, maar ik dacht waarom zou ik hiermee wachten. Het is klaar en je weet maar nooit wanneer de baby zich aandient, dus bij deze alweer een post van mij.
Nog een dingetje dat ik zelf gemaakt hebt voor onze kleine, een gehaakt babydekentje.



Het past perfect in het wiegje en het lijkt me ook lekker warm en het is heerlijk zacht.



Voor het dekentje heb ik een makkelijk patroon uitgekozen omdat ik nog geen super goede haakster ben. Het bestaat uit vaste en losse steken en stokjes, voor degenen die wat haaktermen kennen :)


Haken vind ik zelf erg leuk om te doen, en het handige is je kunt het altijd even snel tussendoor doen. Als je bijvoorbeeld even lekker in de zon wil zitten kun je het makkelijk erbij pakken. Maar ook gewoon 's avonds nog even of wanneer dan ook. Het kost wel veel tijd en wol, maar je hebt dan ook wel iets unieks natuurlijk. 
En een waarschuwing is trouwens ook wel op zijn plek: als je eenmaal begint met haken ben je verslaafd! Dus wees gewaarschuwd :)

Ik loop nu de hele dag rond met het dekentje om me heen zodat mijn geur er een beetje aan gaat zitten. Dan is de baby daar straks snel aan gewend en is het echt zijn eigen dekentje. 

Zijn er mensen hier die ook wel eens wat hebben gehaakt of er nu mee bezig zijn? Wat is jouw project? 

Liefs Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten