vrijdag 17 mei 2013

Week 36 van de zwangerschap

Dit is alweer bijna het einde van week 36 van mijn zwangerschap. Het gaat echt snel. Vanaf volgende week mag het thuis geboren worden.
Afgelopen dinsdag had ik een liggingsecho bij de verloskundige. Zij meet dan ook gelijk de baby en ze zei dat ze het hoofdje wel aan de kleine kant vond. Daarom wilde ze toch dat ik een extra echo liet doen om zeker te zijn dat alles goed is. Toch wel een beetje schrikken als je zoiets hoort, maar voor mijn gevoel klopte alles nog en meestal is mijn gevoel goed. Toen ik het 's avonds aan Lucas verteld schrok hij toch best wel en ging gelijk googelen wat het allemaal wel niet kon zijn.
Tja dan kom je bij allerlei syndromen uit, maar dat was het allemaal niet volgens mij. Gelukkig konden we gelijk woensdagavond al voor de tweede echo. Ze heeft toen de hele baby nagekeken en het blijkt gewoon een kleintje te zijn.  Hij is nu net 5 pond. In allebei onze families is dit eigenlijk normaal dus ik vind het helemaal prima. Maar het lucht toch wel op dat alles helemaal goed blijkt te zijn.

Vanmorgen toen ik mij woog was ik toch nog weer een paar honderd gram kwijt, ik snap er niks van. Ik eet gewoon normaal wel wat gezonder als dat ik eerst deed moet ik zeggen, maar toch ik eet nog rustig een gebak of zo. Maar ja, ik kan nog wel een paar kilootjes missen dus ik vind het prima.




Mijn buikomtrek is wel gegroeid, ik ben nu 110 cm. Ja ja, het bukken wordt nu ook wel echt steeds moeilijker.

Vanmorgen zijn de klossen e.d. binnen gekomen, dus die mogen we nu ook onder ons bed gaan zetten. Kijken hoe dat gaat en of ik een opstapje nodig heb om in bed te komen. Dat heb je als je zo klein bent als ik. We zien het wel, voor de kraamzorg moet het er toch echt onder dus veel keus heb ik niet.

Nu zijn echt de laatste loodjes begonnen, en het is afwachten wanneer hij zich aandient. Van mij mag het al wel redelijk snel des te fitter ben ik straks weer voor de bruiloft van mijn zusje. En dat wil ik zeker niet gaan missen natuurlijk! Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten