vrijdag 24 mei 2013

DIY: poster voor de kinder- of babykamer

Hierbij een DIY (do it yourself) voor het maken van een poster voor de kinderkamer.
Er moest nog wat aan de muur komen in onze babykamer en ik kon nog niet vinden wat ik zocht op internet en in de winkels. Toen ik thuis aan het snuffelen was ontdekte ik nog rollen behang en ik had nog stof over van de mandjes die ik gemaakt had.
Dus toen bedacht ik om de uiltjes uit de stof te knippen en ook wat vlindertjes en bloemetjes en deze op het behang te maken. Het hangt ervan af hoe groot het moet worden hoeveel uiltjes in dit geval je erop wilt doen. De uiltjes, vlindertjes en bloemetjes heb ik gewoon met de hand met een paar steken vast gezet. Het zit niet zo precies, zo lijkt het net of de vlindertjes er echt óp zitten.




Toen ik tevreden was over hoe het eruit zag heb ik het behang afgeknipt van de rol.
Maar toen moest ik nog een manier bedenken om de poster op de muur te krijgen. Ik vond nog wat zelfklevend klittenband en heb dit op de poster gedaan en ook op de muur.



Het zag er goed uit!
Alleen toen ik de volgende morgen weer keek lag de poster op de grond. Het klittenband blijft niet op het behang dat al op de muur zit plakken.
Dus nu moeten we toch maar een wissellijst gaan kopen om de poster in te doen. Het enigste nadeel is dat de muren bij ons niet echt fijn zijn om in te boren. Ze brokkelen heel makkelijk af. We zullen zien of het gaat lukken. Er moet ook nog een plankje boven de commode opgehangen worden en die moet ook geboord worden dus boren moeten we toch.


Dit idee kun je natuurlijk met elke stof of gewoon met verschillende kleuren en texturen behang doen. Er liggen vast nog wel restjes waar wat leuks van te maken valt. 
Als je nog een idee hebt hoe wel dit op de muur kunnen houden zonder te boren dan hoor ik het graag, want dat scheelt toch weer boren. 

Liefs Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten