maandag 20 augustus 2012

Ontbijt/lunch idee

Dit wordt de eerste keer op mijn blog dat ik het over eten ga hebben geloof ik. 
Op youtube zag ik namelijk een super makkelijk recept voor ontbijt of lunch. Dit heb ik vanmiddag maar gelijk in de praktijk gebracht en vanmiddag heb ik dus voor de verandering een keer geen brood als lunch gehad. Het gaat om pannenkoekjes van banaan en ei. 



Het is super simpel om te maken je hebt namelijk alleen maar 1 banaan nodig en 2 eieren. De banaan snijd je in dunne plakjes in een kom en daar doe je de 2 eieren bij. Met een garde maak je hier een zo glad mogelijk beslag van. Er blijven altijd wel wat kleine stukjes banaan heel, maar dat geeft niet. Dan is het beslag klaar om omgetoverd te worden in pannenkoekjes.
Doe eerst wat olie of boter in de pan en doe een klein beetje van het beslag in de pan. Het hangt een beetje van de grote van je pan af, maar ik deed 2 pannenkoekjes tegelijk. Tenminste de 2e poging dan. Eerst wilde ik er gewoon een grote pannenkoek van maken zoals ik normaal doe, maar dat leverde veel kleine stukjes op. 



Het is bijna onmogelijk om een grote pannenkoek van dit beslag om te keren zonder dat het uit elkaar valt. Dus van de rest van het beslag heb ik 2 kleintjes gemaakt, dat ging super goed. 
Het eind resultaat mag er zijn, het smaakt erg naar banaan dus er hoeft ook geen stroop of suiker op. 
Al met al is dit dus een recept waar bijna geen calorieën in zitten, maar wel veel eiwitten. Dat maakt dit gerecht ook super goed om voor of na het sporten te eten. Vooral na het sporten eigenlijk want dan hebben je spieren de nodige eiwitten wel nodig om weer aan te sterken zodat je minder spierpijn hebt later. Maar als ontbijt of lunch is het ook heerlijk om te eten. 


Wat eet jij meestal als lunch? Heb je nog wat goede recepten voor mij om ook uit te proberen?

Liefs Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten