dinsdag 28 augustus 2012

Mijn nieuwe bril

En dan is mijn nieuwe bril én zonnebril eindelijk binnen. Het liefst zou je ze gelijk mee willen nemen als je ze hebt uitgezocht, maar helaas moeten er ook nog glazen in je bril om wat te kunnen zien. Ook wel weer fijn natuurlijk dát je wat kunt zien, dus dan maar even wachten.
Ik heb een bril uitgezocht met een heel montuur. Hiervoor had mijn bril alleen maar een bovenkant, hierdoor kunnen ze je glazen niet zo dun maken want er wordt een soort draadje door gespannen om de glazen in je bril te houden. Ik vond de bril hierdoor erg zwaar.
Doordat de bril alleen aan de bovenkant een montuur had was ik wel gewend aan wat 'openheid' in mijn gezicht te hebben. Toen ik dus hele monturen ging passen was dit wel even wennen dat er nu ook wat aan de onderkant zit. Maar hier heb ik de perfecte bril voor gevonden. Het heeft namelijk een heel montuur, maar de onderkant van het montuur is doorzichtig waardoor je toch dat 'open' gevoel hebt.
Nu is mijn bril ook niet meer zwart wat een veel te harde kleur voor mij was, maar bruin/rood wat langzaam in transparant overloopt. Ik ben er super blij mee en hij zit ook heerlijk.


Toen ik deze bril uitzocht kon ik ook gelijk een zonnebril op sterkte voor € 30,- uitzoeken. Dat laat ik niet zitten natuurlijk, want mijn oude zonnebril is al zeker 6 jaar oud. Uit de monturen voor mijn zonnebril was niet veel keus, maar ja voor € 30,- wat verwacht je dan. Ik kon alleen uit zwarte monturen kiezen en eigenlijk was er maar één montuur wat 'goed' was. Mijn hoofd is namelijk best smal (ook al zou je dat misschien niet zeggen), dus dan voor mijn zonnebril maar een zwart montuur. Mijn oude zonnebril bewaar ik gewoon. Deze oude is bruin en nu kan ik mooi afwisselen met zonnebril :) Wat hebt beste bij mijn outfit past.


Ik ben blij met deze twee brillen, nu kan ik weer zeker 3 jaar vooruit.
Waar letten jullie op bij het kopen van een bril of zonnebril?

Liefs Alieke

1 opmerking:

  1. Als ik een nieuwe zonnebril neem, dan let ik meestal op de vorm van de bril. Ik ben niet zo van de ronde brillen, maar heb er toch een paar. Ik ben ook niet echt fan van de goedkope zonnebrillen, want ik wil toch een bril van hoge kwaliteit. Toch heb ik ook genoeg goedkopere zonnebrillen in mijn la liggen die ik weleens draag. Ik probeer het vaak af te wisselen, maar het moet wel altijd bij mijn outfit passen...

    BeantwoordenVerwijderen