maandag 25 augustus 2014

Gezond koken met de ActiFry

Wij hebben al jaren (sinds ons trouwen in 2010) een ActiFry. Het wordt nu eens tijd dat ik daar een artikel aan wijd.


Wij zijn echt super blij met de ActiFry, we gebruiken hem minstens 1x in de week maar meestal wel veel vaker. Je kunt er van alles in klaar maken, er zit ook één (of soms 2) receptenboekje bij waar veel recepten in staan. Je moet er wel op letten dat je patat neemt voor in de oven. Als je de normale patat voor in de frituurpan neemt wordt het niet gaar, daar hebben we helaas ervaring mee :)
Als je patat en dergelijke uit de diepvries in de ActiFry doet hoeft er helemaal geen olie bij, dus dan zit er echt geen toegevoegd vet in je patat. Je kunt zelf bepalen of je knapperige patat of juist niet wilt omdat je zelf de tijd in kunt stellen dat het in de pan zit. Wij doen de patat er meestal 20 minuten in, soms iets langer.
Met de ActiFry kun je allerlei gezonde maaltijden op tafel zetten zonder dat je zelf uren in de keuken staat. Je hoeft het alleen klaar te maken (in stukjes snijden) en dan kan het zo allemaal de pan in en kun je zelf nog wat anders doen ook. Dat vind ik er ook zo fijn aan, als alles in de pan zit kan ik nog lekker met Devi spelen of nog iets voor mezelf doen, heerlijk.
Nog een voordeel van de ActiFry is dat je geen vervelende luchtjes in je huis krijgt. Ik zet het meestal bij de afzuigkap om de damp die er vanaf komt weg te laten zuigen, maar er komt nooit geur vrij.

Ik zou echt niet meer zonder een ActiFry willen, zeker nu er ook een snackmandje in de nieuwe modellen zit. Dit mandje hebben wij helaas niet omdat dat er toen wij het kochten nog niet was. Maar af en toe een kroketje lust ik echt wel en nu kan dat gewoon!

Er zijn op dit moment een aantal verschillende modellen van de ActiFry, bekijk gewoon even welke het beste bij jou past. Ga naar Alieke's Favorieten (boven aan mijn blog) en bekijk de producten daar!

Het enigste nadeel aan de ActiFry vind ik dat het aanschafbedrag best hoog is. Maar als je bedenkt dat je het bijvoorbeeld 3x in de week gebruikt en dat jaren lang, dan valt het nog best mee. Ik vind de ActiFry, ondanks de hoge aanschafprijs, een hele goede aankoop! Als die van ons het zou begeven zou ik zeker een nieuwe kopen.

Heb jij ervaring met de ActiFry? Wat vind jij ervan?

Liefs Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten