vrijdag 5 april 2013

Week 30 van de zwangerschap

Weer een update over mijn zwangerschap.
Ik zit nu op het eind van week 30. Voor het eerst heb ik mijn buikomvang gemeten en die is nu 104cm!
Alle mensen wat een omtrek zeg. Wel jammer dat ik niet eerder gemeten heb, maar voor het gevoel viel het heel erg mee hoe dik ik was. Nu merk ik echt dat ik niet meer door de deuropening die ik normaal maak kan en ook het in bad stappen, tussen het douchescherm en een kastje door, kan nog net.



Alles gaat verder nog prima, met mijn bekken en rug valt ook nog wel te leven al moet ik wel steeds vaker mijn oefeningen doen. Het hangt er ook vanaf wat ik allemaal doe op een dag.

De laatste keer bij de verloskundige was alles prima, alleen ligt de baby nog wel in stuit. Dat kan ik ook aardig voelen want mijn blaas is steeds de pineut. Verder wordt er ook veel gebokst in mijn buik, dat voelt best leuk. Soms krijg je echt een handje, zo lief is dat.

Deze week heb ik de mandjes die ik wilde maken afgemaakt. Hier kan ik mooi luiers en andere dingen die je vaak nodig hebt in opruimen.





Ook ben ik alles nu aan het wassen wat we al gekregen/overgenomen hebben. Het is nog heel wat, maar in gedeeltes is het goed te doen.

Op de zwangerschapsgym gaat het ook prima. Iedereen is echt verschillend, de een is nog steeds misselijk en een ander heeft nu (zij is 32 weken) al 1 cm ontsluiting, dat wordt dus rust houden voor haar. Wel leuk om elkaars verhalen te horen.
Volgende keer gaan we ons echt met de bevalling e.d. bezig houden, ik ben heel benieuwd!

Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten