maandag 1 oktober 2012

Tors-je-wat?

Ik bedoel torselet.... zo'n mooi ding dat je misschien wel aan had toen je trouwde om je lijf in toom te houden :-)



Ik heb ook zo'n ding en ik moet zeggen dat ik het heel fijn vond zitten. Het is ook handig als je bijvoorbeeld kleding aan hebt waarbij je geen bandjes wilt zien. Een torselet zit dan gewoon goed om je lijf en geeft ook genoeg steun.
Maar ja, je trouwdag..... in mijn geval alweer een behoorlijk poosje geleden. En het torselet is helaas niet met mij meegegroeid. Met geen mogelijkheid gaat het dicht.
Dus heb ik het idee opgevat om zelf een nieuwe torselet te maken. Zoals je misschien wel weet heb ik mijn diploma voor costumière, wat betekend dat ik dameskleding kan maken, op zak. En ik dacht dat het ook niet gek was om eens les te gaan nemen in het maken van lingerie.
Mijn eerste project is: mijn nieuwe torselet!



En zoals je op de foto's kan zien begint het ook al ergens op te lijken. Op al die rode dingen moet je niet letten hoor, dat zijn draadjes om aan te geven waar de balijnen e.d. moeten komen.
Lingerie maken is wel echt een vak apart zeg. Maar goed dat ik een goede lerares gevonden heb!
Ik zal de vorderingen bijhouden en ik hoop dat ik over een poosje de trotse eigenaar ben van een zelf gemaakte torselet.

Liefs Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten