maandag 1 oktober 2012

Recepten chaos

Heb jij ook een receptenmap?



Dit idee kreeg ik geloof ik via mijn zusje (weet het niet meer zeker, maar goed). Ik had namelijk al een aantal kookboeken, maar eigenlijk gebruikte ik die bijna niet. Er staan vaak recepten in waarvan ik denk ?????  wat moet hier nu allemaal in. Allemaal ingrediĆ«nten waarvan ik nog nooit gehoord heb en waarvan ik ook niet weet waar ik die kan kopen.
Dus toen ben ik zelf recepten gaan verzamelen. Uit het blaadje van onze supermarkt of van internet, je kunt ze overal vinden. Deze scheur (of print) ik uit en bewaar die in mijn receptenmap. 



Ondertussen heb ik er zoveel verzameld en dat zit allemaal maar los in die map. Mijn eerste recepten heb ik al netjes in hoesjes gedaan hoor, maar ja de losliggende stapel wordt maar groter en groter. Het wordt nu echt tijd dat ik hier weer eens mee aan de slag ga. 
Dat betekend schaar voor de dag om alle randjes bij te knippen en dan plakken maar op leuk gekleurd papier. 



Ook is het handig om een onderverdeling te maken, bijvoorbeeld ontbijt, lunch, hoofdgerecht, nagerecht, hapjes, e.d.
Zo zoek je je niet blauw door al die recepten zoals nu het geval is, maar dat heb ik natuurlijk aan mijzelf te danken. 

Wens me succes om alles op orde te brengen!

Heb jij ook zo'n receptenmap of heb je hier een andere oplossing voor? Ik hoor het graag, misschien ga ik dan wel met jouw idee aan de haal :-) 

Liefs Alieke

2 opmerkingen:

  1. Hallo,
    Ben heel blij dat ik hier bij jou ben aangekomen, dit geeft mij inspiratie om ook een map aan te leggen met mijn recepten!
    groetjes
    marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marleen,

    Wat leuk dat je mijn blog leest! Fijn dat je hierdoor inspiratie op doet. Dat heb ik ook altijd als ik andere blogs lees. Veel succes met je map!

    Liefs Alieke

    BeantwoordenVerwijderen