donderdag 27 maart 2014

Recept: Kokoskoekjes

Dit is het eerste recept dat ik met jullie deel waar geen geraffineerde suiker is voorkomt.
Ik vind deze koekjes echt super lekker en zou ze wel in één keer allemaal op willen eten, maar ja het zijn en blijven koekjes en daar moet je er nooit te veel van eten natuurlijk. Elke dag een koekje moet kunnen toch?

Voor dit recept heb je nodig:
- 100 gram kokosrasp
- 2 eieren
- 40 gram kokosbloesemsuiker of oerzoet
- 1-2 eetlepels honing
- rasp van een limoen of sinaasappel (optioneel)
- een theelepel vanille suiker
- een snufje zout

Je mengt alle ingrediënten door elkaar in een kom en maakt er met 2 eetlepels koekjes van. Deze koekjes gaan 15 minuten in een voorverwarmde oven (van 160 graden) Ik bak ze in een heteluchtoven, ik weet niet of het verschil maakt als je een andere oven gebruikt.


Alle ingrediënten op een rij.

 
Alles bij elkaar in een kom.

 
Even doorroeren met een lepel en het is klaar.

 
Tussen 2 lepels maak je er koekjes van.

 
En als ze uit de oven komen zien ze er zo uit.

 
Heerlijk toch!
 
Ik ben heel benieuwd wat je van dit recept vind en of jij de koekjes ook zo lekker vind. Laat het mij weten door een reactie achter te laten!
 
Liefs Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten