maandag 29 juli 2013

Kleur- en/of stijladvies

Er staan nu een aantal figuuranalyses op mijn blog en ik denk dat het ook handig is dat ik iets vertel over een kleur- en stijladvies.
Zelf heb ik ooit een kleuradvies voor mijn verjaardag gekregen en dat vond ik super leuk!
Tijdens een kleuradvies wordt er gekeken wat voor kleurtype je bent. De kleurtypes zijn gebaseerd op de seizoenen, je hebt dus een lente-, zomer-, herfst- en wintertype.
Zelf ben ik een herfsttype, maar er zijn ook een aantal kleuren uit het winterpalet die goed bij mij passen.
Tijdens een kleuradvies krijg je allerlei verschillende kleuren doeken over je schouders gelegd, op basis daarvan kan de consulent bepalen welke kleuren het beste bij je passen. Er wordt dan vooral gekeken naar de kleur van je huid, haar en ogen. Het kan dus ook zijn dat als je je haar verft je een ander kleurtype bent.
Vaak zit er ook een make-up advies bij. Je kunt ervoor kiezen om een kleurenwaaier bij je advies te krijgen. Dit heb ik ook gedaan en deze heb ik altijd bij mij zodat als ik wat leuks zie ik gelijk kan kijken of het ook echt bij mij past. Nu weet ik dat inmiddels ook wel zonder waaier, maar in het begin is het erg handig om die waaier bij je te hebben.



Dit ben ik jaren geleden tijdens het kleuradvies.




Dit is de waaier die ik bij het advies gekregen heb, met de herfstkleuren. Het zit in een handig hoesje zodat je waaier lang mooi blijft.

Een kleuradvies met een kleurenwaaier en make-up advies zal ongeveer € 95,- kosten.

Een stijladvies heb ik zelf nog nooit gehad, dus ik kan niet uit ervaring spreken.
Tijdens een stijladvies wordt er gekeken naar kleding/lichaamsvormen, kapsel en accessoires. Wat is in de figuuranalyse vertel komt dus onder andere aan bod. Iedereen heeft tenminste 2 stijlen en soms ook een accent. Er wordt dan bepaald welke 12 basisstukken je nodig hebt om maar liefst 30 verschillende outfits te kunnen maken. Je kunt er ook voor kiezen om nog een garderobecheck te laten doen, er wordt dan gekeken naar wat je al hebt en waar je je garderobe mee kunt aanvullen.
Een stijladvies inclusief je persoonlijke stijlbeschrijving en een korte garderobecheck zal rond de € 115,- kosten.
Je kunt er ook voor kiezen om deze twee adviezen te combineren je krijgt dan altijd een korting.

Een korte online kleuranalyse kun je doen via: http://www.all-roundkleurstudio.com/welk_type_ben_ik.html
Ze kunnen hier dus niet naar je huid, ogen en haarkleur kijken dus het gaat op basis van welke kleuren je het meest aanspreken. Vaak zijn dit ook de kleuren die het beste bij je passen.

Misschien denk je wel, moet ik zoveel betalen voor een advies! Maar ik denk dat het zeker de moeite waard is. Je hebt hier voor altijd wat aan, dus dan valt de prijs wel mee. Je kunt zoiets dus ook leuk als verjaardagscadeau (met meerdere personen) geven.

Wie heeft er al eens een kleur- of stijladvies gehad en wat voor type ben jij?

Liefs Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten