zaterdag 17 augustus 2013

Review foundation en concealerkwast van Kruidvat

Ik heb laatst de foundation- en concealerkwast van Kruidvat Professional gekocht en ik wil bij deze laten weten wat ik van de kwasten vind.



Eerst moet ik maar even vermelden dat ik niet vaak make-up op heb, dus heel veel ervaring heb ik er niet mee. En dit is ook mijn eerste kwast die ik ooit voor foundation gebruikt heb, ik deed het altijd met mijn vingers. Ook had ik altijd een 'concealerpen' waar aan de bovenkant een soort kwastje zat waar je het mee aan moest brengen. Sinds kort heb ik ontdekt dat je voor rode plekjes het beste een groene concealer kunt gebruiken, deze heb ik nu dus ook aangeschaft, maar hiervoor had ik wel een kwast nodig. De eerste tijd heb ik het kwastje dat bij de concealer zelf zat gebruikt, maar deze vond ik niet echt prettig. Daarom heb ik ook de concealerkwast van Kruidvat gekocht.

De kwasten zitten mooi verpakt in een zwart doosje met een doorzichtige voorkant. Dit betekent wel dat je niet aan de kwasten kunt voelen of ze hard of zacht zijn. Op het handvat van de kwast staat om wat voor kwast het gaat, dus in mijn geval foundation en concealer. Deze kwasten hebben allebei synthetische haren, voor vloeibare producten is dit ook het beste omdat synthetische haren niets opnemen. Echt haar zal dus een gedeelte van je product in zich opnemen, waardoor je uiteindelijk minder product over houd.




Ik vind de concealerkwast een stuk beter werken als het kwastje wat je bij de concealer zelf krijgt. Dus voor mij is het een hele vooruitgang. De concealerkwast kost € 2,99. Helaas kan ik deze kwast dus niet vergelijken met andere kwasten.




De foundationkwast vind ik ook erg prettig werken. Deze kwast kost € 4,99. De kwast vind ik heerlijk zacht en het verdeeld de foundation goed. Het uiteindelijke resultaat vind ik een stuk beter als dat ik het met mijn vingers doe, ook een stuk minder gesmeer moet ik zeggen. Ik breng mijn foundation aan van boven naar beneden, dus ik begin bij mijn voorhoofd en van daar werk ik verder naar beneden. Ook voor deze kwast heb ik dus geen vergelijkingsmateriaal.

Ik ben benieuwd of jullie ook ervaring hebben met deze kwasten en wat jullie ervan vinden? Welke kwasten gebruiken jullie? Alle tips en ervaringen zijn welkom!

Liefs Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten