woensdag 12 december 2012

De lang verwachtte stofzuiger

De stofzuiger die ik voor mijn verjaardag nog kreeg heb ik nu al een poosje in huis. Hij is nu goed getest en ik ben er super blij mee!
Het is een Philips marathon. Hij zuigt heel goed en maakt ook een stuk minder lawaai als de vorige.



Beneden hebben we een gladde vloer en daar heb je genoeg aan de halve zuigkracht, op het vloerkleed zet ik hem vaak wel iets hoger omdat het wel tussen de 'haren' weg gezogen moet worden natuurlijk.
Boven hebben we vloer bedekking, maar zelfs daar hoeft het niet op volle zuigkracht, aan de randen zuig je dan bijna de vloerbedekking mee en dat is niet echt de bedoeling.



Ook de zuigmond vind ik fijn, daar zitten goede borstels aan zodat de vloer niet beschadigd wordt en ook de hoek van de zuigmond is fijn.



De stofzuiger heeft verder geen stofzak. Alle stof wordt in een bak opgevangen en die kun je na een paar keer legen. Het legen van de bak gaat niet helemaal 'stofloos', maar wat er dan al naast ligt kun je na het legen wel weer even opzuigen.


Je hebt een bereik van ongeveer 11 meter en dat is een stuk meer dan ik had. Eerder kon ik net de gang stofzuigen en nu kan ik zelfs nog de helft van de trap doen.
Ik ben er super blij mee.

Welke stofzuiger heb jij? En ben je daar tevreden over of heb je toch liever een andere?

Liefs Alieke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten